|
Gminne Przedszkole w Szaflarach ul. Augustyna Suskiego 96, 34-424 Szaflary tel. (18) 275-47-77
|
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4518 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | ZAPRASZAMY DO PRZEDSZKOLA W SZAFLARACH
- zajęcia adaptacyjne - informujemy na bieżąco o postępach dziecka - uzgadniamy wspólnie z rodzicami kierunki i zakres zadań realizowanych w przedszkolu - pomagamy w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka
|
Nasze Przedszkole dba o wszechstronny rozwój dziecka poprzez organizowanie różnego rodzaju działań edukacyjnych:
-
uczestniczymy w zajęciach dydaktyczno-wychowawczych na terenie Gminy Szaflary i nie tylko organizujemy spotkania integracyjne związane ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym – Sprzątanie Świata, Dzień Ziemi
-
aktywnie włączamy się w różnego rodzaju akcje charytatywne
-
uczestniczymy z dziećmi w wielu konkursach lokalnych i ogólnopolskich. Sami też organizujemy konkursy wewnątrz przedszkolne
-
bierzemy udział w zajęciach dydaktyczno-wychowawczych w pobliskiej bibliotece
-
wyjeżdżamy na spektakle teatralne i zapraszamy teatrzyki do naszego przedszkola
-
organizujemy doświadczenia poszukujące dzięki spotkaniom w gospodarstwach przydomowych, ogrodach i sadach
-
organizujemy zajęcia adaptacyjne dla dzieci „Do przedszkola idzie maluch…”
-
przedszkole współpracuje z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną oraz innymi instytucjami wspomagającymi rozwój dziecka; współpracujemy także z Biblioteką szkolną, Strażą Pożarną itp
Baza przedszkola
Nasze przedszkole jest budynkiem jednopiętrowym. Sale są duże, przestronne i jasne, bogato wyposażone w zabawki i kąciki zabaw. Każda z sal jest estetycznie urządzona. W szatniach zamieszczone są tablice dla poszczególnych grup dotyczące realizacji zamierzeń wychowawczo- dydaktycznych i bieżące informacje oraz miejsce ekspozycyjne prac dziecięcych. Na końcu korytarza znajduje się łazienka. Przedszkole posiada także duże zaplecze kuchenno- gospodarcze niezbędne placówce do sprawnego i efektywnego działania.
Zajęcia adaptacyjne
Ważnym aspektem adaptacji dziecka do przedszkola jest:
-
wcześniejsze wdrażanie dziecka do czynności samoobsługowych, zanim przyjdzie pierwszy raz do przedszkola
-
poszerzanie grona osób spoza najbliższej rodziny, np. pozostawianie malca na krótki czas z babcią, ciocią lub wujkiem
-
rozmowy z dzieckiem na temat pobytu w przedszkolu
-
udział w spotkaniach adaptacyjnych organizowanych na terenie placówki, które umożliwiają dziecku poznanie pań
-
uczestniczenie w zabawach z innymi dziećmi oraz poznanie nowego środowiska
Bólu rozstania nie da się całkowicie uniknąć. Każde dziecko źle znosi rozłąkę z najbliższymi. Maluch obserwując rodzica i widząc jego niepokój, sam odczuwa, że dzieje się coś złego. Dlatego ważne jest, aby rodzic był spokojny, żegnał i witał swoje dziecko uśmiechem. Często poczucie bezpieczeństwa daje dziecku przyniesiona z domu przytulanka.
Rodzice chcąc ułatwić przystosowanie się dziecka do nowych warunków powinni pamiętać, aby:
-
cieszyć się i okazywać zadowolenie i cierpliwość, kiedy dziecko wykazuje samodzielność, wspierać dziecko w samodzielnym radzeniu sobie z czynnościami samoobsługowymi
-
nie przeciągać pożegnania w szatni, pomóc się dziecku rozebrać, pożegnać je i wyjść
-
nie straszyć dziecka przedszkolem
-
nie zabierać dziecka do domu, gdy płacze przy rozstaniu, jeśli zabierze się je choć jeden raz, nauczy się, że łzami może wszystko wymusić
-
jeśli rozstanie z mamą jest trudne i dziecko płacze, postarać się, aby przez kilka dni odprowadzali je do przedszkola tata lub babcia – rozstania z tatą czy babcią mogą się okazać mniej bolesne
-
nie wymuszać na dziecku, żeby zaraz po przyjściu do domu opowiadało co wydarzyło się w przedszkolu, to powoduje niepotrzebny stres
-
konsekwentnie dotrzymywać danych przez rodzica dziecku obietnic, być słownym, np. jeśli umówimy się z dzieckiem, że zostanie odebrane po obiedzie, to pobyt w przedszkolu nie może przedłużyć się do podwieczorku
-
nie zamartwiać się w domu w pracy, jeśli rozstanie z dzieckiem było ciężkie, ponieważ dzieci zazwyczaj po wyjściu rodzica bardzo szybko się uspokajają i zaczynają się bawić
Programy edukacyjne, metody, cele pracy
Przedszkole realizuje treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku. Nasze przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie i uczenie się poprzez zabawę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Naszym celem jest wspomaganie i ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym.
Wobec rodziców pełnimy funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze:
-
pomagamy w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej
-
informujemy na bieżąco o postępach dziecka
-
uzgadniamy wspólnie z rodzicami kierunki i zakres zadań realizowanych w przedszkolu
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|